Mai sunt cateva zile pana cand va bate gongul pentru prima editie a Cupei mondiale World Championship of Pastry Ice Cream and Chocolate organizat de Federatia Internationala a Patiserilor, ciocolatierilor si gelatierilor FIP CG.
Iata regulamentul:
Echipa:
- Fiecare echipa va fi compusa din 1 capitan si 3 membri
- Capitanul va reprezenta echipa si pe durata jurizarii va avea dreptul sa jurizeze si echipa proprie.
- Concurentii sunt raspunzatori de programul competitiei
Vestimentatia:
- Fiecare membru al echipei + capitanul vor primi 2 bluze (una pentru lucru in timpul concursului, 1 pentru gala de premiere) si 1 sort. Restul vestimentatiei (pantaloni negri, pantaloni negri, ghete/pantofi negri, boneta/capison vor fi obligatoriu asigurate de echipa
- Este interzisa folosirea altor bluze, cu logo-uri si inscrisuri!
- In timpul concursului, este intezisa expunerea de logo-uri si alte materiale publicitare, pe orice material: toate materialele, ingredientele vor fi aduse in cutii care sa nu aiba nici o inscriptie. Penalizarea poate merge pana la excluderea echipei.
Brosura cu retetele si tema competitiei
- Tema concursului este EVOLUTIA TEHNOLOGIEI
- Fiecare echipa va pune la pune la dispozitia organizatorilor 40 de brosuri tiparite bilingv engleza-italiana cu:
- Descrierea completa a retetelor (fisa tehnologica), cu fotografia si modul de preparare.
- Fotografia si o scurta biografie a fiecarui membru al echipei
- Explicatia temei pe care o reprezinta echipa
- 40 CD-uri cu acelasi continut ca si brosura (brosura pe CD)
- Neprezentarea acestei brosuri +CD duce la penalizarea echipei cu 20 de puncte
Bosurile nu vor fi purtatoare de copy-right, fiind puse la dispozitia organizatorilor pentru orice activitate de promovare ulterioara.
Prezentarea echipelor si alocarea boxelor de lucru
Comitetul international de organizare va fi present la Fiera Host Milano pe 23 octombrie 2015 la ora 14.00, cand vor avea loc urmatoarele activitati:
1 – extragerea boxelor de lucru
2 – extragerea graficului orar de degustare a probelor pentru ambele zile
3 – extragerea probei de degustare a echipelor
Primele 8 echipe care vor concura pe 24 octombrie isi vor lua statiile de lucru in primire pentru organizarea spatiului intre 17.30 si 18.30 (imediat dupa prezentarea echipelor si extragere).
Echipele care vor concura pe 25 octombrie 2015 isi vor lua statiile de lucru in primire pe data de 24 octombrie, in intervalul orar 17.30 – 18.30.
Fiecare echipa formata din capitan si cei 3 membri se vor prezenta la statia de lucru la ora 7.30.
Programul de lucru este intre 8.30 si 16.00.
La ora 16.00 toate echipele trebuie sa prezinte pe masa de expunere toate piesele artistice si celelalte dulciuri pregatite in legatura cu aceste piese!
PROGRAMUL ESTE ALCATUIT DIN URMATOARELE SECTIUNI:
1 – SCULPTURA IN CIOCOLATA SI PRALINE
2 – PIESA DE ZAHAR SI TORTURI MODERNE
3 – SCULPTURA DIN PASTIAJ SI INGHETATA IN PORTII INDIVIDUALE
SCULPTURA IN CIOCOLATA SI PRALINE
- Concurentii trebuie sa prezinte o piesa artistica din ciocolata, cu inaltimea maxima de 180 cm, folosind toate tehnicile de prelucrare a ciocolate, fara un suport de sustine interior si 2 variatii de ciocolata, din care:
- 30 de praline pe baza de fructe exotice (mango, papaia, fructul pasiunii)
- 25 de praline vor fi pentru degustare
- 5 praline se aseaza pe suportul piesei artistice din ciocolata
- 30 de praline create fara ajutorul formelor (nemodelate in forme), glasate/glazurate manual
- 25 de praline vor fi pentru degustare
- 5 praline vor fi pozitionate pe piesa rtistica din ciocolata
- GREUTATEA MAXIMA A FIECAREI PRALINE = 12 g
- 30 de praline pe baza de fructe exotice (mango, papaia, fructul pasiunii)
- Echipa va trebui sa vina cu suportul postament pentru piesa artistica de ciocolata. Pralinele trebuie pozitionate direct pe piesa artistica (5 + 5 = 10 praline in total)
- Pralinele pentru degustare trebuie asezate pe o tava / platou (25 + 25 = 50 bucati), asigurata de echipa
PRALINELE SE VOR DEGUSTA DE CATRE JURIU LA ORA 12.00!
PIESA DE ZAHAR SI TORTURI MODERNE
- Concurentii trebuie sa prezinte o piesa artistica din zahar (fara pastiaj si aeropictura!) cu o inaltime de maximum 180 cm si 4 (patru) torture cu diametrul maxim de 18 cm. (3 torturi pentru juriu si 1 tort pe piesa din zahar!!!)
- Toate aluaturile folosite (blat de wafer, sponge, shortbread, meringue, crocant) trebuie aduse gata coapte
- NOTA: Tortul modern trebuie sa contina cel putin o crema (mousse, bavareza) care trebuie sa fie pe baza de fructe uscate (de exemplu pasta de alune, pasta de fistic, pasta de seminte de pin etc)
- Postamentul piesei din zahar poate fi adus pregatit, gata facut si colorat! Restul fazelor de lucru (topire, modelare, tragere sau suflare) trebuie facute in spatiul de lucru in timpul concursului!
- Postamentul pentru tortul modern care se ataseaza piesei artistice din zahar trebuie asigurat de echipa!
DEGUSTAREA TORTULUI VA FI LA ORA 15.00!
SCULPTURA DIN PASTIAJ SI INGHETATA IN PORTII INDIVIDUALE
- Echipele vor trebui sa prezinte o sculptura din pastiaj cu inaltimea maxime de 180 cm, care va fi pregatita inainte. Trebuie sa fie asamblata si pictata (aero-grafiata) insa in timpul concursului, daca se aplica aceasta tehnica de lucru! Echipele trebuie sa prezinte 1 singur sortiment de inghetata (30 de portii in total pentru a fi degustate de catre juriu)
- Toate bazele (wafer, sponge, shortbread, biscuit, meringue, crisp) trebuie aduse gata coapte
- Postamentul pentru piesa artistica din pastiaj trebuie asigurata de catre echipa. Platoul pentru cele 30 de portii individuale de inghetata care se vor degusta de catre juriu trebuie asigurat de catre concurenti!
PORTIILE INDIVIDUALE DE INGHETATA VOR FI DEGUSTATE DE JURIU LA ORA 1.30!
TOATE PIESELE DE ARTA TREBUIE EXPUSE PENTRU JURIZARE LA ORA 16.00!
Juriul concursului
- Juriul este format din reprezentanti ai fiecarei echipe participante (capitanul), Presedintele juriului si jurnalisti specializati in cofetarie
- Criterii de evaluare
- Exprimarea artistica a piesei – 30%, incluzand respectarea temei, gradul de dificultate al tehnicilor utilizate si la montare, inovatiile si tehnicile utilizate
- GUSTUL – 40% si include combinatiile de gusturi, rece/cald, compozitia dulciurilor, dificultatea si inovatia
- Impresia generala – 30% si include curatenia si modul ingrijit de lucru, organizarea muncii, brosura cu CD-ul si prezentarea finala pe masa de expunere
- TOATE PRODUSELE TREBUIE CREATE IN STATIE, cu exceptia pastiajului, care trebuie adus gata facut, dar nu pictat sau decorat.
- Punctele MAXIME si cele MINIME vor fi excluse de la calculul final al punctajului!
- PIESELE TREBUIE SA NU MAI FI FOST PREZENTATE LA ALTE CONCURSURI!
- Juriul si presedintele juriului pot sanctiona sau chiar exclude echipa/echipele care nu respecta regulamentul. Concurentii nu trebuie sa fie ajutati de nimeni din afara echipei ! Verdictul juriului este incontestabil!
- Durata competitiei va fi de 7 ore si jumatate! Pentru fiecare 10 minute de intarziere se va penalize cu 20 puncte!
- Statia de lucru va fi lasata curata (MATERIALELE SI SUBSTANTELE DE CURATENIE SUNT ASIGURATE DE ECHIPA!)
PROGRAMUL ESTE:
- 30 – inceperea lucrului
- 00 – Degustarea pralinelor
- 30 degustarea inghetatei
- 00 – degustarea tortului
- 00 – prezentarea mesei de expunere cu cele 3 piese (CIOCOLATA + 10 PRALINE, ZAHAR + TORT MODERN, PASTIAJ)
- Intre 16.00 si 16.30 se curata statia de lucru, ustensilele si instrumentarul marunt
- LA ORA 17.00, PE 25 OCTOMBRIE, SUNT ANUNTATI CASTIGATORII
PREMIILE
1 – Cupa mondiala si medalia de aur
- Certificat de onoare
- 000 euro
2 – Medalia de argint
- Certificat de onoare
- 000 euro
3 – Medalia de bronz
- Certificat de onoare
- 000 euro
Premii speciale:
- Premiul pentru cea mai buna praline
- Premiul pentru cel mai bun tort modern
- Premiul pentru cea mai buna inghetata
- Premiul pentru cea mai buna sculptura artistica
- Premiul criticilor jurnalisti
Diplome de participare pentru toti concurentii!
DESFASURARE
1 – Participantii isi vor pregati statia de lucru cu o zi inainte, in intervalul orar 17.30 – 18.30!
2 – Pe intreaga perioada a concursului, juriului va inspecta fiecare statie de lucru, la inceputul si sfarsitul lucrului, controland toate ustensilele, curatenia generala, suprafete de lucru, podea, frigidere, cosuri de gunoi.
Toate materialele de curatenie trebuie asigurate de catre concurenti!

Pasiunea, fără fundament educațional solid, fără încercări cu reușite sau eșecuri, este imposibil de gestionat!
Sunt autoarea a trei cărți: Manualul practic al bucătarului (2006), Cartea bucătarului profesionist (2016) și Cartea cofetarului patiser (2018), co-autor la alte două, am experiență în managementul educațional, am proiectat câteva bucătării profesionale, am implementat câteva proceduri operaționale pentru bucătării, fac etichete nutriționale și susțin cursuri profesionale.
Totul pornește de la educație!